نوشته شده توسط : modz

احمدی‌نژاد: دنیا در چند روز آینده شاهد افتتاح چند دستاورد بسیار بزرگ در عرصه هسته‌ای ایران خواهد بود

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران گفته است که این کشور هرگز در برابر "زبان زور و توهین" تسلیم نخواهد شد و هر اقدامی غیر از همکاری در قبال ایران، به شکست منتهی خواهد شد.

آقای احمدی‌نژاد که روز شنبه، ۲۲ بهمن، در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در جمع راهپیمایان در میدان آزادی تهران سخن می‌گفت، اضافه کرد که کشورهای غربی مخالف پیشرفت ایران هستند و مسائلی همانند موضوعات هسته‌ای، بهانه آنها است.

او در سخنانی که به طور زنده از شبکه تلویزیونی دولتی ایران پخش می‌شد، گفت: "ما همیشه آماده مذاکره بوده‌ایم. ولی این مذاکرات باید در چارچوب عدالت و احترام باشد."

رئیس جمهور ایران گفت: امروز ایران، هسته‌ای شده است و بخش مهمی از نیازهای خود را تامین می‌کند.

او با بیان این که در آینده نزدیک تمام نیازهای هسته‌ای ایران توسط دانشمندان این کشور تامین خواهد شد، اعلام کرد: "دنیا در چند روز آینده شاهد افتتاح چند دستاورد بسیار بزرگ در عرصه هسته‌ای خواهد بود."

آقای احمدی نژاد توضیح بیشتری درباره این دستاوردهای جدید نداد.

طرح دوباره هولوکاست

رئیس جمهور ایران که پیش از این با نفی هولوکاست به مرکز توجه رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده بود، در مراسم روز ۲۲ بهمن ماه در تهران، دوباره هلوکاست را روح بتی خواند که به گفته او "مستکبران از اسرائیل ساخته‌اند" و اضافه کرد: "ایران با شکستن این بت، زمینه آزادی ملت‌های غرب را فراهم کرد."

محمود احمدی‌نژاد اضافه کرد که آمریکا و غرب نشان داده‌اند تنها به منافع خود می‌اندیشند و "دولت‌های منطقه متوجه باشند که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است."

او گفت: "آزادی و دموکراسی هرگز از لوله تفنگ ارتش ناتو و بمباران‌های ناتو بیرون نخواهد آمد و دخالت کشورهای مستکبر ملت‌ها را به آزادی نخواهد رساند."

"پاک ترین دولت در دنیا"

محمود احمدی‌نژاد همچنین با طرح این ادعا که دولت‌های ایران پیش از این، هر سال تمام درآمدهای نفتی را هزینه می‌کردند و برای تامین منابع مورد نیاز خود در برخی سال‌ها ناگزیر به استقراض می‌شدند، گفت که برای اولین‌بار در طول تاریخ ایران، در دو سال اخیر دولت بیش از ۳۰ میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی ذخیره کرده است.

او تاسیس صندوق توسعه ملی در سال گذشته را از دستاوردهای دولت خود خواند و گفت که در سال اول تاسیس این صندوق ۲۰ درصد کل درآمد نفت در آن ذخیره می‌شود و از سال دوم، هر سال سه درصد به این میزان اضافه می‌شود.

پیش از این، بعد از بحران ارزی دهه هفتاد در ایران، دولت محمد خاتمی تصمیم گرفت تا برای مقابله با تکانه‌های ناشی از کاهش درآمدهای نفتی، حساب ذخیره ارزی را ایجاد کند و اضافه درآمدهای نفتی را به این حساب واریز کند. قرار بود که منابع این حساب در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد و دولت نیز در صورتی که درآمدهای نفتی کمتر از پیش‌بینی بودجه باشد، از این حساب استفاده کند.

اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که در تمام ده سال گذشته دولت‌‎ها به روش‌های مختلف از این حساب برداشت کردند و سرانجام نیز به دلیل برداشت بیش از اندازه و غیر قابل کنترل دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح ایجاد صندوق توسعه ملی را ارائه داد تا جلوی دست‌اندازی دولت به منابع ارزی را بگیرد.

رئیس جمهور ایران همچنین اعلام کرد که صادرات غیر نفتی ایران در ده ماه سال ۱۳۹۰ از مرز ۳۵ میلیارد دلار گذشت و میزان واردات نیز کنترل شده است.

او از کاهش ۵ درصدی میزان واردات ایران در ده ماه سال ۱۳۹۰ خبر داد، ولی رقم مشخصی را به عنوان حجم واردات ایران اعلام نکرد.

محمود احمدی‌نژاد از کاهش "ریخت‌وپاش‌ها" در دولت هم خبر داد و گفت: با آن که هنوز برخی تخلفات و سوءاستفاده‌ها از بین نرفته است، "اعلام می‌کنم که دولت ایران پاک‌ترین دولت در همه دنیا است."



:: برچسب‌ها: سقوط , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مسیر راهپیمایی حد فاصل میدان فردوسی تا میدان انقلاب اسلامی، استان های مختلف كشور با برپایی غرفه هایی در مسیر راهپیمایی، برنامه های متنوعی را برای راهپیمایان تدارك دیده اند.

از آن جمله، غرفه استان خراسان جنوبی كه در چهارراه ولیعصر برپا شده است، سرودهای متنوعی را در جشن پیروزی انقلاب اسلامی اجرا می كند. اجرای این سرودها را كودكانی از این استان با پوشش و لباس محلی برعهده دارند.

بر اساس این گزارش، هر لحظه به جمعیت راهپیمایان افزوده می شود و اشتیاق راهپیمان برای حضور در این راهپیمایی چشمگیر است.

گروه های فرهنگی استان قزوین نیز با استقرار در مسیر حركت راهپیمایان تهرانی، با اجرای برنامه هایی یاد و خاطره 22 بهمن 57 را گرامی داشتند.

این گروه فرهنگی با اجرای برنامه های نقالی، داستان هایی از حماسه آفرینی جوانان در مقطع زمانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را به تصویر می كشد.

صنایع دستی و محصولات فرهنگی استان قزوین در این غرفه ها به نمایش درآمده است.

سیام**7244**9190**9133**1478**2026



:: برچسب‌ها: اسکاتلند , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش خبرنگار ایرنا، آاین آیین جمعه شب در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن برگزار شد و مهمانان جشن پیروزی انقلاب را به ' بهنام بهروز' سفیر ایران در یونان تبریك گفتند .

در این مراسم با شكوه كه با پخش فیلمی از دستاوردهای علمی، سیاسی، فنی ، اجتماعی و اقتصادی كشورمان طی سی و دوسال گذشته همراه شد، حضور مقام های عالیرتبه یونانی،سفیران و وابستگان نظامی دیگر كشورهای مستقر درآتن، اساتید، روحانیون تجار،هنرمندان و فرهنگیان قابل توجه بود.

استاد' ماریوس بگزوس' رئیس دانشكده الهیات دانشگاه آتن، در جریان این مراسم در گفت وگویی با ایرنا گفت: یونان و ایران دارای روابط دیرینه هستند و این دو كشور متمدن خدمات علمی و فرهنگی ارزنده ای به جهان بشریت ارایه كرده اند.

وی در ادامه افزود: ایران به علت ماهیت مذهبی خود می تواند نقش موثر و مهمی در نزدیك كردن پیروان ادیان الهی ایفا كند و تا كنون نیز دراین راستا اقدامات خوبی انجام داده است.

وی جمهوری اسلامی ایران را، كشوری قدرتمند و معنوی توصیف كرد و ابراز امیدواری نمود كه همكاریهای علمی دو كشور در راستای منافع دو ملت متمدن ایران و یونان هرچه بیشتر توسعه یابد.

1592

**2170**



:: برچسب‌ها: تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا ، قرار است'اسماعیل هنیه' نخست وزیر منتخب فلسطین و ' محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری دقایقی دیگر در این مراسم سخنرانی كنند ،‌ همچنین قرار است قطعنامه سراسری 22 بهمن در پایان این مراسم قرائت شود.

این آیین با قرائت قرآن با صدای احمد ابوالقاسمی قاری بین المللی آغاز خواهدشد.

در ادامه مراسم ' محمود طاری' از مداحان كشور به مدیحه سرایی پرداخت.

فرود چتربازان نیروهای مسلح، اجرای سرود توسط رزم نوازان دژبان ارتش ، اجرای سرود 22 هزار نفری جوانان دانش آموز و گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های مراسم سالروز سی و سومین پیروزی انقلاب اسلامی است.

راهپیمایی 22 بهمن از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده و مردم از مسیرهای 10 گانه برای حضور در میدان آزادی تهران در حركت هستند.

سیام/9121 1568



:: برچسب‌ها: برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

وحید مژده كارشنان مسایل سیاسی و آگاه در تحولات افغانستان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، خبر منتشر شده مبنی بر مرگ ملا عبیدالله را در زندانی در پاكستان تایید كرد و گفت: از یكسال پیش كه ارتباط نزدیكان مولوی 'عبیدالله' با وی قطع شد، اظهاراتی همراه با تردید از سوی مقامات طالبان مبنی بر مرگ عبیدالله شنیده شد.

فوت وزیر دفاع طالبان امروز (شنبه) در رسانه های افغانستان بازتاب گسترده ای داشت.

مژده در ادامه به خبرنگار ایرنا گفت: یكسال قبل نزدیكان عبیدالله به زندان محل نگهداری وی مراجعه می كند و زندانبانان به آنان می گویند كه دیگر برای ملاقات عبیدالله مراجعه نكنید او در این زندان نیست. از همان زمان حدس و گمانهایی مبنی مرگ وی منتشر شد.

مژده خاطرنشان كرد: شجاع پادشاه رئیس دستگاه اطلاعات ارتش پاكستان در قطر هنگام مقامات با نمایندگان طالبان مرگ مولوی عبیدالله را تایید كرده است.

این كارشناس سیاسی گفت: مقامات طالبان در قطر به رییس دستگاه اطلاعات ارتش پاكستان گفته اند كه رفتار پاكستان با طالبان و زندانیان آنان در آن كشور دیگر قابل تحمل نیست.

این كارشناس مسائل سیاسی صدور مجوز ملاقات با عده ای از فرماندهان طالبان از جمله دیدار با ملا 'عبدالغنی برادری' از فرماندهان ارشد طالبان در زندان كراچی را از جمله دست آوردهای این ملاقات برای طالبان دانست.

مژده گفت: مرگ 'مولوی عبیدالله' وزیر دفاع طالبان در زندان پاكستان رابطه طالبان و نظامیان پاكستان را با مشكل مواجه كرد.

گروه طالبان تا كنون درگذشت ملا عبیدالله را تایید نكرده است.

آساق**ع.ن**1501



:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

این انقلاب، انقلابي بود براي خدا. آن روزي كه این انقلاب آغاز شد، این نهضت به وجود آمد، مثل نهضت احزاب نبود، مثل حركت سیاسي حزب هاي دنیا نبود كه به قصد كسب قدرت باشد، حركتي بود در عین مظلومیت، براي اجراي احكام الهي، براي ایجاد جامعه‌ اسلامي، براي استقرار عدالت در جامعه.

آن كساني كه مجاهدت كردند تا انقلاب به پیروزي رسید و آن كساني كه پاي این انقلاب ایستادند و مجاهدت كردند تا این ثبات و دوام را پیدا كرد، نیت هاي خالصشان بود. شهداي شما، شهداي نیروي هوایي، از این قبیل بودند. شهداي نیروهاي مسلح، همه از این قبیل هستند.

آن كساني كه براي خدا كار كردند، براي خدا تلاش كردند، خداوند هم به كارشان بركت داد. چیزي كه دشمن انقلاب، آن را نمی تواند درك كند، همین نكته است. چیزي كه دستگاه هاي استكبار و صهیونیسم نمی توانند بفهمند، همین مساله است، نمی توانند بفهمند كه استحكام این بنا به خاطر این است كه براي خداست، بر پایه اخلاص بنا شده است و با مجاهدت پیش رفته است. لذا انقلاب و نظام اسلامي دلها را تسخیر می كند.

شما نگاه كنید ببینید امروز چند هزار رسانه، اعم از صوتي و تصویري و انواع و اقسام رسانه‌هاي گوناگون، با مدرنترین شیوه‌ها علیه این نظام دارند كار می كنند. صدها مغز و فكر در اتاق هاي فكر نشسته‌اند، هر روزي یك حرفي، یك شعاري، یك فكري، یك ترفندي علیه این انقلاب دارند طراحي می كنند اما نمی توانند به انقلاب و نظام اسلامي صدمه‌اي وارد كنند. این براي چیست؟ استحكام این بنا به خاطر بنا شدن بر اصل ایمان به خداست. آن كساني كه در این راه حركت كردند، كار خدایي كردند.

این نظام، شبیه نظام هاي دیگر نیست. امروز هیچ نظامي در دنیا نیست كه این همه علیه او كار تبلیغاتي بكنند، كار سیاسي بكنند، فشار اقتصادي وارد كنند، تحریم وارد كنند و او بتواند اینجور مستحكم بایستد. چنین چیزي در دنیا وجود ندارد اما این نظام ایستاده است، بعد از این هم خواهد ایستاد، این را همه بدانند. نه آمریكا، نه صهیونیسم، نه مجموعه‌ مستكبران و زورگویان عالم، نه با وسایل سیاسي، نه با وسایل اقتصادي، نه با تحریم، نه با تهمت، نه با تحریك ایادي خود در داخل، نخواهند توانست اندكي این انقلاب را بلرزانند.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرمانده و پرسنل نیروي هوایي ارتش (نوزدهم بهمن 1388)

فراهنگ**1003**



:: برچسب‌ها: نشان , اتومبیل , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

'لطفعلی پوركاظمی' در حاشیه راهپیمایی گرامیداشت سی و سومین فجر انقلاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به 15 میلیون نفر فعال در رشته های همگانی و 5/2 میلیون ورزشكار حرفه ای در كشور افزود: امروز ورزشكاران جزو اقشار تاثیر گذار بر تمامی عرصه ها فعال در جامعه ملی و بین المللی محسوب می شوند و حضور گسترده و منسجم آنان در این راهپیمایی نشان از همراهی آنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی حضور ورزشكاران در راهپیمایی22 بهمن را ضمن حمایت از اهداف انقلاب و همراهی با ملت ایران عنوان كرد و گفت:‌ حضور ورزشكاران در این روز تاریخی و بزرگ علاوه بر رسالت دینی و پیروی از خط ولایت فقیه و رهنمودهای ولایت فقیه موجب تقویت روحی و روانی آنان شده و نشان می دهند كه در كنار سایر اقشار كشور همیشه در صحنه حضور فعال دارند.

وی با تاكید بر رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای حضور فعال و پرشور در راهپیمایی 22 گفت: ایرانیان نشان داده اند هر سال گسترده تر و قدرتمندانه تر در راهپیمایی شركت می كنند تا میثاقی دوباره با انقلاب داشته باشند.

1828/1647



:: برچسب‌ها: سبز , برف , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا؛ راهپیمایان در حالی كه شعار 'مرگ بر آمریكا'سر می دهند پرچم سه رنگ ایران اسلامی را با افتخار بر روی دستان خود حمل كرده و با سردادن شعارهایی بر بی اثر بودن تحریم ها تاكید دارند.

اقشار مختلف مردم در حالی كه آدمك اوباما را در دست دارند با شعار ' اوبامای بیچاره، بدبخت شدی دوباره' بر بی اثر بودن نقشه های استعمار علیه ملت ایران اسلامی تاكید می كنند.

كودكان و نوجوانان در حالی كه بادكنك هایی با نوشته های ' پیروزی انقلاب اسلامی ' را در دست دارند؛ در كنار پدران و مادران خود در این راهپیمایی باشكوه حضور یافته اند.

**نمایشگاه عكس موزه عبرت در خیابان آزادی

در خیابان آزادی عكس هایی از موزه عبرت نصب شده كه در آن تصاویری از دوران حبس رهبر معظم انقلاب در زندان های رژیم پهلوی به چشم می خورد.

همچنین در میان این عكس ها ، تصاویر برخی از بانوان انقلابی كه در زندان های رژیم پهلوی بودند، به نمایش گذاشته شده است.

سیام**7244**9190**9121



:: برچسب‌ها: خورشید , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

بر اساس آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تحریم خرید نفت ایران، بر روند تولید و صادرات نفت این کشور تاثیر گذاشته و مشتریان نفت ایران در هفته‌های اخیر واردات نفت از دیگر کشورهای تولیدکننده را افزایش داده‌اند.

در آخرین گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی که روز جمعه، دهم فوریه (۲۱ بهمن)، منتشر شد، آمده است: با آن که اتحادیه اروپا ممنوعیت خرید نفت خام ایران را از ماه ژوئیه اجرایی می‌کند، در شرایط کنونی روند خرید و فروش نفت در بازار جهانی تغییر کرده و مبادلات جدیدی در حال شکل‌گیری است.

به گزارش این نهاد بین‌المللی، برآوردها نشان می‌دهد که با اجرایی شدن تحریم خرید نفت خام ایران از سوی اتحادیه اروپا، دیگر کشورهای تولیدکننده نفت می‌توانند تا یک میلیون بشکه از مجموع ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام صادراتی روزانه ایران را جبران کنند.

فعالان در بازار نفت به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این برآورد آژانس بین‌المللی انرژی زیاد به نظر می‌رسد، ولی تحت هر سناریویی، این احتمال وجود دارد که تولید و صادرات نفت ایران به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

رویترز به نقل از موسسه جی‌بی‌سی که یک نهاد مشاوره انرژی مستقل است، گزارش داده است که تولید نفت خام ایران امسال حدود ۹ درصد کاهش می‌یابد و به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

برآورد شده است که ظرفیت تولید نفت خام ایران در دو سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار بشکه در روز کم شده است و امسال ممکن است ۳۰۰ هزار بشکه دیگر از تولید نفت ایران کاسته شود.

"احتمال توقف تولید نفت ایران"

آژانس بین‌المللی انرژی که به عنوان مشاور برای بسیاری از کشورهای صنعتی جهان فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که احتمالا بر اثر تحریم خرید نفت ایران، این کشور ناگزیر می‌شود بخشی از نفت خام خود را که به فروش نرفته است، در نفتکش‌ها به صورت ذخایر نفت روی آب نگهداری کند و یا حتی در صورت ادامه تحریم‌ها، تا پایان سال میلادی جاری، تولید نفت را متوقف کند.

در این گزارش آمده است: "تحریم‌های بین‌المللی که صادرات کنونی نفت ایران را هدف قرار داده است، تا اول ماه ژوئیه اجرایی نمی‌شود، ولی این محدودیت ها از هم‌اکنون بر روند تجارت نفت خام در بازارهای اروپا، آسیا و خاورمیانه تاثیر گذاشته است."

آژانس بین‌المللی انرژی اضافه کرده است: "در سال گذشته اتحادیه اروپا واردکننده تنها حدود ۶۰۰ هزار بشکه از نفت خام صادراتی روزانه ایران بوده است، ولی تحریم‌های اقتصادی گسترده آمریکا و اتحادیه اروپا که برای محدودیت تعاملات مالی با بانک مرکزی ایران اعمال شده‌اند، می‌تواند تاثیر به مراتب بیشتری بر روند صادرات نفت ایران بگذارد و مهم‌ترین مسیر پرداخت پول نفت ایران را مسدود کند."

در این گزارش آمده است: "خریداران اروپایی، واردات نفت خام ایران را کاهش داده‌اند و خریداران آسیایی به دنبال یافتن گزینه‌های دیگری هستند."

این آژانس، کشورهای روسیه، عراق و عربستان سعودی را به عنوان کشورهایی که می‌توانند کمبود ناشی از توقف احتمالی تولید نفت ایران را جبران کنند، معرفی کرده است.

"واردات چین هم کم می‌شود"

در گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی همچنین آمده است که چین به عنوان بزرگ‌ترین خریدار نفت خام ایران، در یک سال گذشته روزانه حدود ۵۵۰ هزار بشکه از نفت خام صادراتی این کشور را وارد کرده است، ولی احتمالا در سه ماه اول سال ۲۰۱۲ میلادی، معادل حدود نیمی از این میزان نفت خام را از ایران می‌خرد.

اختلاف نظر بر سر قیمت خرید نفت خام، دلیل کاهش احتمالی واردات نفت خام ایران از سوی چین اعلام شده است؛ "بر اساس گزارش‌ها، چین خرید نفت خام از عربستان سعودی، روسیه و آنگولا را در ماه‌های اخیر افزایش داده است."

به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، هند به عنوان یکی دیگر از خریداران عمده نفت خام ایران، به خرید نفت بیشتر از عربستان سعودی روی آورده است.

دیگر خریداران نفت خام ایران در آسیا از جمله ژاپن و کره جنوبی هم میزان خرید نفت خام از کشورهای غرب آفریقا به ویژه آنگولا و نیجریه را افزایش داده‌اند.



:: برچسب‌ها: مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش جمعه شب خبرنگار ایرنا، حسن فتحی در نشست خبری فیلم یك روز دیگر در سی امین دوره جشنواره فیلم فجر، افزود: 6 سال پیش در سفر به فرانسه برای ساختن سریال مدار صفر درجه با تنوع قومیتی در این كشور آشنا شدم به این دلیل فرانسه را انتخاب خوبی برای ساختن فیلم یك روز دیگر تشخیص دادم.

وی خاطرنشان كرد: این فیلم به دلیل ساختار دورانی قصه اش باید مكث هایی داشته باشد كه به بار دراماتیك آن انرژی بدهد. من در یك روز دیگر می خواستم عقاید آدم های مختلف را نشان بدهم بدون اینكه در مورد اینكه حق با كدام یك از آنهاست قضاوت كنم.

فتحی گفت: من در این فیلم می خواستم به آرمان گرایی دوران جوانی ام كه امروز تاوان آن را پس می دهیم اشاره كنم و احترام، آزادی و دموكراسی فردی را به نمایش بگذارم.

كارگردان فیلم یك روز دیگر تاكید كرد: در فیلم هایم هیچگاه از یك سبك و قالب خاص پیروی نكنم. من فیلمساز سفارشی نیستم و عقیده خودم را فدای مصلحت نخواهم كرد.

جلال شمسیان تهیه كننده فیلم یك روز دیگر نیز گفت: من به دلیل مضمون دینی و مذهبی این فیلمنامه برای همكاری برای ساخت آن علاقه مند شدم. متاسفانه در ایران افراد از انجام كارهای جدید واهمه دارند اما امیدوارم ساخته شدن این فیلم كه سبك جدیدی در سینمای ایران است باعث شود دیگران هم به تجربه های جدید رو بیاورند.

ناتالی متی یكی از بازیگران فرانسوی این فیلم درباره حضورش در فیلم یك روز دیگر گفت: همكاری همزمان با یك تیم ایرانی و فرانسوی برایم تجربه جذابی بود و زمانی كه پیشنهاد بازی در این فیلم را گرفتم به دلیل آشنایی با سابقه حسن فتحی خیلی زود آن را قبول كردم.

وی درباره آشنایی اش با سینمای ایران گفت: شوهر من ایرانی است و من هم شناخت خوبی از سینمای ایران دارم. سینمای ایران در فرانسه جایگاه خوبی دارد.

عزیزالله حاجیب مشهدی كه به عنوان منتقد در این نشست حضور داشت نیز درباره فیلم یك روز دیگر گفت: در این فیلم چند داستان با یك منطق ظریف به هم پیوسته شده اند و كارگردان توانسته است از تمام عناصر یك فیلم داستانی بهره ببرد.

وی ادامه داد: چنین فیلمی به دلیل ارتباط ظریف داستان ها با هم، اگر مخاطب با مضمون فیلم درگیر نشود دچار یك گره كور در داستان می شود. در این فیلم شخصیت پردازی به شكلی است كه هیچ كس قهرمان یا ضد قهرمان نیست و پول گمشده شخصیت اصلی قصه است.

فیلم یك روز دیگر جدیدترین ساخته حسن فتحی عصر جمعه در مركز همایش های برج میلاد (سینمای رسانه ها) اكران شد.

سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر تا 23 بهمن ادامه دارد.

2024/ 3404



:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

' حسین درخشان' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، دو مورد برف و كولاك، ریزش آوار، نشست گاز خانگی و حوادث جاده ای را از جمله حوادث به وقوع پیوسته در 24 ساعت گذشته عنوان كرد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: 129 نفر در معرض حوادث به وقوع پیوسته در شبانه روز گذشته قرار داشتند كه از این تعداد 120 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

درخشان تعداد مصدومان حوادث 24 ساعت گذشته را 44 نفر خواند و گفت: از این تعداد 42 نفر توسط امدادگران هلال احمر به صورت سرپایی درمان و دو نفر نیز به دلیل شدت مصدومیت به نزدیك ترین درمانگاه یا بیمارستان منتقل شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از اسكان اضطراری چهار نفر در شبانه روز گذشته خبر داد.

اجتمام**9140**1415



:: برچسب‌ها: توکیو , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، 'رابردت سِری' هماهنگ كننده سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه مقامات اسرائیل را مسئول سلامتی جان 'قادر عدنان' دانست و از آنها خواست تمام تلاش خود را برای نجات جان وی بكار ببندند.

این مقام سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای ضمن درخواست این موضوع، مقامات اسرائیل را به شفاف سازی درباره وضعیت زندانیان سیاسی گروه های فلسطینی در زندان های اسرائیلی ترغیب كرد.

درخواست این مقام سازمان ملل متحد در رژیم صهیونیستی در حالیست كه روز جمعه صدها فلسطینی با برگزاری تظاهراتی مقابل دفتر كمیته بین المللی صلیب سرخ در غزه و كرانه باختری خواستار آزادی این زندانی سیاسی عضو جهاد اسلامی فلسطین شدند.

با وجود ادامه اعتصاب غذای 'قادر عدنان' فعال فلسطینی كه از 55 روز پیش در زندان رژیم صهیونیستی به سر می برد، چندی پیش دادگاه نظامی این رژیم موسوم به 'عوفر' حكم بازداشت موقت وی را چهار ماه دیگر تمدید كرد.

دادگاه نظامی عوفر علت تمدید بازداشت موقت این مسئول جهاد اسلامی را حفظ امنیت عمومی اعلام كرده است.

این فعال جهاد اسلامی در ماه دسامبر توسط یك نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیكی شهر 'جنین' بازداشت شد و از 18 دسامبر دست به اعتصاب غذا زده است.

یك منبع بیمارستانی وضعیت جسمانی قادر عدنان را نگران كننده اعلام كرد و هشدار داد كه اگر وی در چند روز آینده به اعتصاب غذای خود پایان ندهد، بدون شك با مشكلات جدید جسمانی رو به رو خواهد شد.

1592 /مترجمام***9041**



:: برچسب‌ها: زمستان , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا، 'اسماعیل شریفات' جمعه شب پس از برتری استقلال برابر ذوب آهن در مرحله 'پلی آف' لیگ قهرمانان آسیا در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: امروز نمایش بسیار خوبی داشتیم و مستحق این پیروزی بودیم.

وی افزود: توپ و میدان را به طور كامل در اختیار داشته و گمان می برم استقلال بدون تردید تیم برتر میدان بود و به خصوص در نیمه دوم فوتبال درخشانی را ارایه كرد.

مهاجم استقلال ادامه داد: یكی از بهترین نمایش های خود در لیگ قهرمانان آسیا را در طول چند سال اخیر ارایه كردیم و باید همین روند را همچنان ادامه بدهیم.

وی در مورد فرصت مناسبی كه از دست داد، گفت: تمام تلاشم را برای گلزنی انجام داده و ضربه خوبی به توپ زدم كه با بدشانسی تبدیل به گل نشد.

شریفات در مورد دیدار با تیم 'الاتفاق' عربستان سعودی گفت: نماینده عربستان حریف خوبی است اما بازیكنان استقلال با حمایت تماشاگران خود این تیم را شكست خواهند داد.

3783 / 1589



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , ساحل , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران و فرمانده نیروی دریایی عمان در مناطق جنوبی ایران انجام شده است

فرماندهان نیروی دریایی دو کشور دو سوی تنگه هرمز یعنی ایران و عمان، با یکدیگر دیدار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این دیدار در جریان سفر عبدالله بن خمیس عبدالله بن‌ رئیسی، فرمانده نیروی دریایی عمان به مناطق جنوبی ایران انجام شده است.

دیدار دو مقام بلندپایه نظامی ایران و عمان در حالی انجام می شود که در هفته های اخیر تنش ها در خلیج فارس بر سر منطقه استراتژیک تنگه هرمز بالا گرفته بود.

ایران و عمان همسایگان آبی یکدیگر محسوب می شوند.

"اعتقاد ما این است که با کمک هم می‌توانیم امنیت پایدار منطقه برقرار کنیم. ناوگروه هجدهم ما در حال حاضر در بندر جده مستقر است که پس از بازدید از منطقه جده مسیر خود را ادامه خواهد داد و تقریبا اواخر اسفندماه در مسیر بازگشت از بندر صلاله نیز بازدید خواهد کرد."

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران

این تنگه محل گذر ۴۰ درصد نفت تولید شده در دریا و در حدود ۲۵ درصد کل صادرات نفتی در جهان است.

همزمان با طرح احتمال تحریم خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، مقام های بلندپایه ایرانی تهدید به مسدود کردن تنگه هرمز کرده بودند.

معاون اول رئیس جمهور ایران گفته بود که اگر کشورش قادر به صدور نفت خود نباشد "یک قطره" هم از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد.

آمریکا که ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور در بحرین مستقر است گفته بود واکنش ایران را تحمل نخواهد کرد.

رسانه های آمریکایی در گرماگرم تنش های لفظی بر سر تنگه هرمز از ارسال نامه "هشدارآمیز" مقام های بلندپایه کشورشان به آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران خبر داده بودند.

وزیر دفاع ایران اخیرا اعلام کرده است که این کشور "نگفته" قصد دارد تنگه هرمز را مسدود کند.

آقای سیاری که در هفته جاری میزبان فرمانده نیروی دریایی عمان بوده، در آن زمان اعلام کرده بود که "بزرگان" درباره مسدود کردن تنگه هرمز تصمیم می گیرند.

دعوت ایران از عمان برای رزمایش مشترک

به نظر می رسد تنش های لفظی اخیر بر سر تنگه هرمز و سپس مانور نظامی ایران در این منطقه باعث نگرانی همسایگان ایران در خلیج فارس شده بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در جریان دیدار با مقام ارشد نظامی عمان گفته است که کشورش با اعزام ناو گرو خود در حال "ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه است."

ناو گروه ایرانی هم اکنون در بندر جده در عربستان سعودی پهلو گرفته است.

ایران به تازگی مانور نظامی در تنگه هرمز برگزار کرده است

آقای سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران به عبدالله بن خمیس عبدالله، فرمانده نیروی دریایی عمان گفته است که " امیدواریم با کمک نیروی دریایی عمان، امنیت توسط خود کشورهای منطقه ایجاد شود."

همزمان با تصویب تحریم خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا، همراه با پنج کشتی جنگی دیگر از جمله یک ناوچه بریتانیایی و شناوری فرانسوی بدون مواجهه با حادثه ای از تنگه هرمز گذشتند و وارد خلیج فارس شده بودند.

ایران پیشتر در جریان یک مانور نظامی در تنگه هرمز از آمریکا خواسته بود که این ناو به خلیج فارس بازنگردد.

دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و عمان در ایران، پس از فروکش کردن نسبی تنش های لفظی در تنگه هرمز صورت می گیرد.

در جریان این دیدار حبیب الله سیاری از نیروی دریایی عمان دعوت کرده است که به طور مشترک رزمایش امداد و نجات و رزمایش عملیاتی برگزار شود.

درجه فعلی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران دریادار و درجه فرمانده نیروی دریایی عمان، دریابان است که ارشدتر از طرف ایرانی محسوب می شود.



:: برچسب‌ها: بریتانیا , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رزمایش مشترك موسوم به تپانچه 2012، قرار بود اواخر ماه جاری میلادی با حضور نیروهای اروپایی، آفریقایی و ایالات متحده آمریكا برگزار شود.

اما حمله های یك گروه جدایی طلب وابسته به طوارق (شاخه القاعده در شمال آفریقا) به شهرهای شمالی مالی، در عمل تمركز دولت این كشور را به خود معطوف كرده است.

ایجاد ظرفیت برای مقابله با تروریسم در آفریقا، یكی از هدف های این رزمایش اعلام شده بود.

مالی به طور پیوسته مورد حمله گروه طوارق بوده است. این گروه اتباع كشورهای خارجی را گروگان می گیرد و بابت آزادی آنها باج مطالبه می كند.

مترجمام**9163** 1597



:: برچسب‌ها: خانواده , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا، 'میشاییل هنكه' جمعه شب در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: امروز یك بازی سخت داشتیم و به خوبی می دانستیم كه ذوب آهن فقط به ضد حملات دل خواهد بست.

وی ادامه داد: برای دقایق مختلف این دیدار برنامه داشتیم و با ارایه یك بازی خوب به پیروزی دست پیدا كردیم.

مربی آلمانی تیم استقلال تهران عنوان كرد: باید از تماشاگران خوب استقلال كه امروز حمایت قاطعی از تیم داشتند، تشكر كنم، چرا كه آنها با حضور گسترده خود در ورزشگاه، انگیزه تیم را افزایش می دهند.

وی ادامه داد: این پیروزی برای ما تمام شده است و باید از امروز به فكر دیدار با تیم الاتفاق عربستان باشیم.

هنكه در خصوص نواسانات تیم استقلال تهران در فصل جاری اظهار داشت: در این فصل فقط در 10 دقیقه پایانی دیدار با پرسپولیس تمركز خود را از دست دادیم و در دیگر بازی ها، یك تیم خوب و با برنامه بوده ایم كه نتایج استقلال در جام های مختلف، این مساله را ثابت می كند.

گفتنی است، تیم فوتبال استقلال تهران در مرحله 'پلی آف' لیگ قهرمانان آسیا با دو گل تیم ذوب آهن اصفهان را شكست داد.

3783 / 1589



:: برچسب‌ها: سیاتل , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سوریه (سانا) با ارسال خبر كوتاهی از طریق تلفن همراه به مشتركان خود آمار كشته ها را 28 نفر و مجروحان را 235 نفر اعلام كرد.

وزارت بهداشت سوریه ظهر جمعه آمار كشته های دو انفجار امروز در شهر حلب را 25 نفر و مجروحان آن را نیز 175 نفر اعلام كرده بود.

كشته ها و مجروحان از نیروهای نظامی و شهروندان عادی هستند.

دو انفجار در ساعت 9:30 دقیقه صبح جمعه در 'مركز امنیت نظامی حلب' و 'مقر نیروهای حفظ نظام' رخ داد و شدت انفجار به حدی بودكه در سراسر این شهر شنیده شده است.

سه انفجار مهیب روزهای جمعه دوم و شانزدهم دی ماه در شهر دمشق روی داده بود كه در جریان آنها نزدیك به یكصد نفر كشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند.

خاورم**1436** 1597



:: برچسب‌ها: ماکرو , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

در بازداشت بگرام حدود دو هزار عضو گروه طالبان و دیگر گروههای شورشی زندانی هستند

سفارت آمریکا در کابل از تصمیم حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در مورد تاخیر زمان واگذاری مسئولیت بازداشتگاه بگرام استقبال کرده است.

این بازداشتگاه در پایگاه نیروهای آمریکایی در بگرام در شمال کابل تحت کنترل این نیروها است و چند روز پیش مهلت یک ماهه آقای کرزی برای واگذاری مسئولیت آن به دولت افغانستان به پایان رسید.

حامد کرزی در نشستی با مسئولان قوه قضائیه افغانستان دستور داده که برای واگذاری مسئولیت این بازداشتگاه یک ماه دیگر مهلت داده شود.

او همچنین گفته است تا زمانی که دولت افغانستان کنترل این بازداشتگاه را به دست نگرفته، همه دادستانها و بازجویان از آن جا فراخوانده شوند.

مارک تورنبرگ سخنگوی سفارت آمریکا در کابل گفته است: "ما از تصمیم رئیس جمهور کرزی در مورد تمدید زمان واگذاری مسئولیت زندان بگرام به افغانها استقبال می کنیم. ما و حکومت افغانستان به صورت مشترک کار می کنیم تا این برنامه عملی شود."

سخنگوی سفارت آمریکا افزود: "ما بر اساس قوانین بین المللی به کار خود در مورد انتقال زندانیان این زندان به زندانهای حکومت افغانستان ادامه می دهیم."

او اما به این پرسش پاسخ مشخصی نداد که آیا آمریکا در پایان مهلت تعیین شده این مسئولیت در بازداشتگاه بگرام را به دولت افغانستان واگذار خواهد کرد یا نه، ولی افزود که گفتگوها در این مورد ادامه دارد.

مقامهای دولت افغانستان گفته اند که بر اساس یک توافق در دو سال پیش، کمیسیونی تشکیل شد تا برنامه انتقال زندانیان از بازداشتگاه بگرام به زندانهای دولت را از آغاز سال ۲۰۱۱ شروع کند و تا آخر سال ۲۰۱۲ به پایان برساند.

گفته می شود که حدود دو هزار نفر در بازداشتگاه بگرام نگهداری می شوند که عمدتا اعضای گروه طالبان هستند.

برخی گزارشها حاکی است که ۲۳۰ تن از این بازداشتگاه به زندانهای حکومت افغانستان منتقل شده اند.

یکی از نگرانیها در مورد انتقال این زندانیان به زندانهای تحت کنترل دولت افغانستان فرار آنها است. پیش از این در مواردی اعضای گروه طالبان موفق به فرار از این زندانها شده اند.

برخی این احتمال را هم بعید نمی‌دانند که بر اساس برنامه آشتی ملی افغانستان این زندانیان از سوی دولت افغانستان آزاد شوند.

سال گذشته دولت افغانستان اعلام کرد که پیشنهاد لویه جرگه مشورتی صلح را در مورد آزادی زندانیان طالبان برای ایجاد حسن نیت عملی می کند.

یک مقام وزارت عدلیه/دادگستری افغانستان دو ماه پیش به بی بی سی گفت که حدود ۲۵۰۰ عضو گروه طالبان از زندانهای افغانستان ظرف یک سال گذشته آزاد شده اند.



:: برچسب‌ها: ایتالیا , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا، 'علی اكبر ولایتی' روز جمعه در دومین همایش جبهه متحد اصولگرایان استان كه در مسجد جواد الائمه شهراصفهان برگزار شد، با اشاره به تغییر ایدئولوژی ها در شوروی كمونیست، گفت: با وجودی كه بیش از یك ربع قرن از انقلاب اسلامی ایران گذشته، انقلاب همچنان در جوش و خروش است و آرمان های آن هیچ تغییری نكرده است.

دبیر كل مجمع جهانی بیداری اسلامی، ایستادگی امروز جهان اسلام در برابر استكبار را به بركت انقلاب اسلامی دانست افزود: تاریخ اسلام هیچگاه شاهد چنین پدیده ایی نبوده كه با جوش و خروش به دنبال احیای اسلام و حفظ آن باشد.

وی به برگزاری كنگره های بیداری اسلامی در ایران اشاره كرد و افزود: مرد و زن، پیر و جوان، شیعه و سنی از اقصی نقاط جهان به ایران می آیند و این مساله موجب حیرت جهانیان شده است.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تاكید كرد: این حضور، ما را مصمم می كند در راهی كه به رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در پیش داریم محكم تر بایستیم.

وی با بیان اینكه دشمن صفوف خود را برای مقابله با ایران به عنوان كانون بیداری اسلامی منظم كرده است، افزود: این مساله وظیفه ما را در قبال حفظ و حراست از این نظام سنگین تر می كند چرا كه اگر نظام نباشد تمام برنامه های تبلیغی ما و فعالیت حوزه های علمیه و مساجد تاثیر خود را از دست می دهد.

ولایتی با بیان اینكه حكومت اصلی از آن خداست، گفت: باید انسان های صالح را به مجلس فرستاد و در این مسیر در نزد خدا مسوولیم.

وی با بیان اینكه هیات مركزی جبهه متحد اصولگرا در تهران با هدایت آیت الله مهدوی كنی و آیت الله یزدی شكل گرفته است، گفت: بطور قطع در این لیستی كه مشخص می شود ممكن است برخی افراد با نظر برخی افراد همسان نباشند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینكه تا برگزاری انتخابات فرصت زیادی نمانده است، تاكید كرد: باید فرصتی برای شاساندن نمایندگان وجود داشته باشد و از همین رو تلاش شد برای بستن لیست ها در عین دقت، سرعت نیز مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: در شرایط فتنه و انحراف و از سوی دیگر فشارهای خارجی و مشكلات داخلی باید افرادی جامع در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با كارآیی انتخاب شوند به گونه ای كه برخی اشتغالات فكری آنها را از سایر مسائل و مشكلات دور نكند.

ولایتی تاكید كرد: داشتن افق نگاه عمیق، محافظت از انقلاب اسلامی در برابر دشمن، مواظبت نسبت به كشور های رقیب و همسایه و حفظ امنیت و هویت اسلامی از دیگر ویژگی های انتخاب نامزدهای اصولگرا بود.

وی تاكید كرد: بزرگانی چون آیت الله یزدی و آیت الله مهدوی كنی، با وجود كسالتی كه داشتند در این مساله پا پیش گذاشتند و رهنمودهای آنها در این مسیر راهگشا بوده است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه چرا با برخی از دشمنان انقلاب مدارا می شود، گفت: در بعد خارجی كه مقام معظم رهبری با صراحت در مقابل دشمنان خارجی ایستاده اند و در بعد دشمنان داخلی هم این افراد در مراتب مختلف قرار دارند.

وی افزود: كسانی كه به صراحت علیه نظام شمشیر كشیدند برخورد شد ولی اگر می بینیم در فتنه پس از انتخابات به برخی فرصت داده شد به این خاطر بود كه با خیرخواهی و نصیحت های برخی به راه بیایند ولی وقتی وضعیت بر مردم روشن شد و خیانت آنها و ارتباط آنها با بیگانه روشن شد برخورد صورت گرفت به گونه ای كه هیچ كسی با حصر محدود برخی از سران فتنه ممانعت نكرد.

ولایتی در خصوص مفاسد اقتصادی گفت: تا اتهامی در دادگاه روشن نشود، نمی شود آبروی كسی را برد، لذا كار را باید به قوه قضاییه سپرد ولی این هم به این معنا نیست كه آنها بخوبی عمل می كنند اما در هر صورت بنای نظام این نیست كه در قضاوت انحطاطی صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جریان انحرافی، تصریح كرد: منظور از انحراف، انحراف از مسیر ولایت است.

وی با بیان اینكه مقام معظم رهبری سعی می كنند در مسائل مگر در مسائل كلی نظام دخالت نكنند، افزود: وقتی ایشان بر برخی مسائل تاكید می كنند و گاهی خلاف آن اجرا می شود، ایشان به صورت خصوصی یا به صورت ایهامی در جمع عمومی و در نهایت به صورت علنی این مساله را مطرح می كنند و در این زمینه هم صحبت كردند.

ولایتی در پاسخ به این سوال كه مجلس فعلی كاری نكرده است، افزود: به صورت كلی می شود همه را متهم كرد ولی اگر افرادی مانند مجلس ششمی ها در جریان فتنه در مجلس بودند و مانند سال 78 از فتنه گران حمایت می كرد وضع به این صورت نمی شد ولی اكثر نمایندگان مجلس هشتم در نامه ای فتنه را محكوم كردند و همین مسائل موجب می شود كه بیگانگان بدانند مردم و نمایندگان آنها حامی نظام هستند و روی آن حساب می كنند.

وی ادامه داد: اگر مجلس هشتم همین كار را كرده بود بس است؛ مضاف بر اینكه نماینده مجلس دو وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را دارد و نمایندگان مجلس هشتم هم در این زمینه ها فعال بودند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون بدهی های ایران، گفت: ایران بدهی خارجی ندارد و در حالی كه آمریكا 15 هزار میلیارد دلار بدهی داخلی دارد و یونان 500 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد و بدهی های ایران یك هزارم آن نمی شود.

وی سهمیه بندی بنزین و هدفمند كردن یارانه ها را گامی مناسب در جهت كاهش مصرف سوخت دانست و افزود: مصرف روزانه 90میلیون لیتر بنزین به روزانه 60 میلیون لیتر رسید و بالاخره باید روزی مردم به این نتیجه برسند كه نمی شود نفت را فروخت و پول آن را خورد و این چیزی است كه همه بر آن اتفاق نظر دارند.

7134/1011/508



:: برچسب‌ها: خیابان , نیویورک , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مسابقه قرار بود عصر جمعه در زمین شیلات در بندرانزلی انجام شود كه به دلیل حاضر نشدن تیم ون كردستان، داور مسابقه تیم بانوان ملوان را سه بر صفر برنده اعلام كرد.

تیم ملوان بندرانزلی در پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان ایران، با 34 امتیاز در مكان چهارم جدول رده بندی قرار گرفت .ك/2

7151/



:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا، متن بیانیه ای این سازمان كه به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن منتشر شد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین كله و لو كره المشركون حمد و سپاس و خشوع همه ما بر آستان پروردگاری كه پشتیبان مستضفان و كوبنده طاغوت هاست و در پرتو امداد و لطفش انقلاب عظیم اسلامی ایران ، سی و سومین بهار پیروزی را جشن می گیرد .

امسال،تقارن دهه فجر انقلاب اسلامی، با ایام شكوهمند هفته وحدت و میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و رئیس مذهب، امام جعفر صادق (علیه السلام) به جشن و سرور ملت ایران بركت و معنایی تازه بخشید و در شرایطی كه ملت های آزاده ، یكی پس از دیگری تخت و تاج طاغوت ها را سرنگون می كنند و گلبانگ تكبیر آسمان جغرافیای بیداری اسلامی را به عرش الهی پیوند زده ،پیام وحدت ، روح تازه ای به نورانیت و شكوه الهی سی و سومین فجر پیروزی و اولین بهار آزادی ملت مسلمان مصر بخشیده است.

امروز، رسالت امام خمینی(ره) كه در رهبری و زعامت امام خامنه ای متجلی شده و به عنوان راهنمای ملت های آزاده ، دل های ملت های قهرمان تونس، مصر، لیبی، یمن، بحرین، اردن و بطحا را با ملت مسلمان و آزاده ایران به هم پیوند زده است ،جهان را در آستانه ی تحولی تازه برای درك ارزش هایی جدید و نگره های نوین برای حیات و جهاد قرار داده است.

تحولی كه می تواند آغاز فصل تازه ای برای تاریخ جهان باشد و زمینه های تحقق وعده ی خداوند درباره ی آقایی و سروری مستضعفان در زمین را فراهم آورد. از این رو وظایف ملت پیشتاز ایران بیش از پیش و مسئولیت های آنان مضاعف گردیده است.

راهپیمایی عظیم و میلیونی 22 بهمن ماه نمادی از این مسئولیت شناسی و سندی ماندگار بر پیشتازی ملت ایران برای دست یابی به همه اهداف عالیه ای است كه توسط حضرت امام خمینی (ره) بنیان نهاده شد و تحقق آن توسط ملت ایران به رهبری امام خامنه ای دنبال می شود.

سازمان بسیج هنرمندان ضمن دعوت از آحاد مردم و عموم هنرمندان برای شركت در این مراسم بزرگ الهی، اطمینان دارد،همه هنرمندان علاقه مند به اسلام، ایران و آرمان های انسانی،دوشادوش امت اسلامی در این هم آورد با شكوه شركت می نمایند.

سیام/1912/ 3404



:: برچسب‌ها: سفر , روش , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش روز جمعه ایرنا، یلدیز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب ، گفت: كمبود و یا مشكلی در گازرسانی برای اماكن و صنایع تركیه در حال حاضر وجود ندارد و میزان انتقال گاز ایران به تركیه به حدی رسیده كه خوشحال كننده است.

از میزان انتقال گاز ایران به تركیه به دلیل مشكل فنی در تلمبه خانه گاز كاسته شده بود كه به گفته یلدیز این مشكل با تلاش شبانه روزی برادران ایرانی مرتفع شده است.

وزیر انرژی و منابع طبیعی تركیه با اشاره به اینكه صادرات گاز ایران به تركیه به یك ششم میزان معمولی افت كرده بود، گفت: فشار گاز صادراتی ایران به تركیه بطور مرحله ای افزایش می یابد.

یلدیز همچنین گفت: مشكل صادرات گاز جمهوری آذربایجان به تركیه نیز مرتفع شده است .

جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین صادر كننده گاز به تركیه در سال گذشته حدود 75/7 میلیارد مترمكعب گاز به تركیه صادر كرد.

براساس قرارداد موجود بین دوكشور كه در سال 1996 میلادی منعقد شده است و 25 سال اعتبار دارد، ایران سالانه تا سقف 10 میلیارد مترمكعب گاز به تركیه صادر می كند.

جمهوری آذربایجان نیز سال گذشته حدود چهار میلیارد مترمكعب گاز به تركیه صادر كرده است. كل واردات گاز تركیه در سال گذشته به 40 میلیارد مترمكعب رسید كه 30 میلیارد مترمكعب آن را به تنهایی روسیه تامین كرد.

خاورم2011**230 ** 1574



:: برچسب‌ها: شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

'محمدبن عبدالله' در هفدهم ربیع الاول سال عام الفیل در شهر 'مكه' در خانه 'عبدالله' و 'آمنه' دیده به جهان گشود و منزل آنان را پرفیض و نورانی ساخت.

از القاب ایشان 'امین، مصطفی، نبی الرحمه، نبی الامی، رسول‌ الله، خاتم‌النبیین، سید المرسلین، رسول اعظم، رسول اكرم، طه و یس' را می توان نام برد و از اسامی دیگری كه قرآن ایشان را مورد خطاب قرار داده است می توان به 'بشیر'،'نذیر'، 'سراج'،'قیاس'، 'هدی'،'مذكر'، 'مبشر'،'منیر' و 'ذكر الله' اشاره كرد.

هنگامی كه حضرت محمد(ص) متولد شد، دیدگان او از دیدار پدر محروم شد، عبدالله به هنگام بازگشت از شام (شهری در مدینه) پیش از تولد فرزند دیده از جهان فروبست.

اندكی بعد مادر حضرت محمد(ص) او را به دایه ای به نام 'حلیمه' سپرد تا در آغوش گرم زنی مهربان و پاك سرشت و در محیطی آرام و امن به دور از مكه پرورش یابد.

هنگامی كه پیامبر(ص) به سن پنج سالگی رسید، مادر وی از دایه خواست تا فرزندش را به مكه بازگرداند. پس از بازگشت فرزند، آمنه تصمیم گرفت برای دیدار آرامگاه شوهر و اقوام خویش به مدینه رود اما به هنگام بازگشت از این سفر در محلی به نام 'ابواء' جان به جان آفرین تسلیم كرد.

بنابراین حضرت محمد(ص) در سن شش سالگی غم جانكاه از دست دادن مادر را بر خود پذیرفت و از آن پس سرپرستی وی به 'عبدالمطلب' پدربزرگ ایشان واگذار شد و با درگذشت عبدالمطلب ، بعد از چندی، سرپرستی پیامبر اكرم (ص) را عموی وی 'ابوطالب' بر عهده گرفت.

او را 'محمد امین' نام نهاده شد از آنجا كه پیامبر اكرم(ص) در راستی كردار، امانت، درستی، صبر و حوصله زبانزد خاص و عام بود به گونه ای كه از آلودگی های محیط مكه بركنار و دامنش از ناپاكی بت پرستی پاك و پاكیزه و همواره مورد اعتماد همگان بود.

ابوطالب تاجر و بازرگانی مهربان بود كه همواره حضرت محمد(ص) را به همراه خویش به سفرهای تجاری خویش می برد. پیامبر(ص) در سن دوازده سالگی در سفری كه به همراه عموی خویش به شام رفته بود با راهبی مسیحی به نام 'بحیرا'برخورد كرد، وی با توجه به نشانه هایی كه در كتاب های مقدس خوانده بود با اطمینان دریافت كه این كودك همان پیغمبر خاتم است.

هنگامی كه امانت و درستی حضرت محمد(ص)زبانزد همگان شد، زن ثروتمندی از اهالی مكه به نام 'خدیجه' از طایفه قریش شیفته امانت و صداقت وی شد و با پیامبر اكرم(ص) ازدواج كرد و تمامی ثروت خویش را به او بخشید.

اندكی بعد خداوند'حضرت فاطمه(س)'را به آنان بخشید و زندگی آن دو گوهر تابناك را منور ساخت.سال ها گذشت و پیامبر(ص) هر روز در طی این سال ها برای عبادت خدای یكتا به غار 'حرا' در نزدیكی مدینه می رفت. اما روزی از روزها كه وی همانند گذشته برای عبادت به غار حرا رفته بود، فرشته وحی بر او نازل شد و فرمود:'اقرا باسم ربك الذی خلق'، این سخن، طنین آوای جبرییل بود كه با معرفی خویش به عنوان فرشته وحی، پیام تكلیف تبلیغ دین اسلام را بر عهده پیامبر گذاشت و در همان لحظه حضرت محمد(ص) راحافظ كل قرآن كریم كرد و تمام اصول دین اسلام رابه وی آموخت. از آن پس، پیامبر اكرم در سن چهل سالگی به پیامبری مبعوث شد و به فرمان خداوند رهبری انسان هایی را كه در نادانی و بت پرستی به سر می بردند به عهده گرفت و توحید، نبوت و معاد را به همگان به عنوان اصول دین معرفی كرد.

پیامبر اكرم بدنبال آزار واذیت مشركان به دستور خداوند از مكه به مدینه مهاجرت كرد و از آن پس مبدا تاریخ مسلمانان شكل گرفت و دین اسلام باوجود فراز و نشیب هایی كه طی كرد ، گسترش یافت، اگر چه حضرت در راه انجام رسالت دینی خویش سختی های بسیاری را متحمل شد و بسیار مورد آزار و اذیت كفار قرار گرفت اما به یاری همسر مهربانش خدیجه و حضرت علی(ع)، پسر عموی خویش و ابوطالب كه تا آخرین لحظه های عمر خویش با نهایت لطف و مهربانی از برادرزاده اش حمایت كرد و از هیچ چیز نهراسید، توانست این رسالت دینی را به پایان برساند.

حضرت در روزهای پایانی عمر خود، در حجه الوداع در محلی به نام 'غدیر'، 'حضرت علی(ع)' را كه همواره در تمامی جنگ ها و سختی ها دركنار ایشان و یاورشان بود را به عنوان جانشین و وصی خویش معرفی كردند.

این آخرین توصیه پیامبر به امت خود بود كه كتاب و عترت او را پاس دارند و در سایه آنها به سوی تكامل و تقوای الهی گام بردارند.

اطلاع**9128**1717



:: برچسب‌ها: انگلستان , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz


:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا، جشنواره فیلمهای ایرانی همزمان با جشنواره بین المللی فیلم فجر، پنجشنبه هفته گذشته در وین پایتخت موسیقی جهان با نمایش فیلم سینمایی 'آقا یوسف' كلید خورد.

طی یك هفته برگزاری این جشنواره 14 فیلم ایرانی شامل 11 فیلم سینمایی و سه فیلم مستند ایرانی به نمایش درآمد.

علاوه بر فیلم سینمایی آقا یوسف، فیلمهای سینمایی كنعان، امشب شب مهتابه، میم مثل مادر، خیلی دور خیلی نزدیك، به نام پدر، تولد یك پروانه، تقاطع، اینجا بدون من، آدمكش و پسر آدم و دختر حوا در این جشنواره به نمایش در آمد.

سه فیلم مستند 'خرما'، 'دستها و نجواها' و 'فرشته ای روی شانه راست من' از دیگر فیلم های این جشنواره بود.

این 14 فیلم ایرانی طی یك هفته و در دو سانس جداگانه در سالن سینمای 'خانه فیلم وین' به نمایش درآمد.

'كلاوس فیلیپ' مدیر خانه فیلم وین در جشنواره فیلمهای ایرانی گفت افتخارش این است كه بسیاری از كارگردان ها و فیلم های ایرانی را این مركز مهم سینمایی در وین، به اتریشی ها معرفی كرده است.

فیلیپ كه مسوولیت سینماهای اشتات كینو و خانه فیلم وین را برعهده دارد ، خاطرنشان كرد: عباس كیارستمی برای اولین بار توسط خانه فیلم وین به مردم اتریش معرفی شده است.

وی اظهار داشت: از اینكه جشنواره فیلمهای ایرانی در خانه فیلم وین برگزار شده است به خود می بالیم و از تعامل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش قدردانی می كنم.

جشنواره فیلمهای ایرانی به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش،خانه فیلم وین و موسسه رسانه های تصویری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در وین برگزار شد.

** سینمای ایران جزو 10 سینمای صاحب صنعت جهان

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتریش نیز در این جشنواره تاكید كرد: سینمای بعد از انقلاب صاحب اندیشه و هویت شد و رابطه با ابتذال و بی اخلاقی را قطع و اخلاق و فضایل انسانی را جایگزین آن كرد و بدین ترتیب سینما در ایران با روح غالب جامعه ارتباط برقرار كرد و در نتیجه قاطبه مردم از قشرهای مختلف جامعه از جمله افراد مؤمن و متدین نیز مشتری سینما شدند.

'علیرضا ملكیان' درباره وضع سینمای ایران قبل و بعد از انقلاب و جایگاه كنونی آن در جهان گفت كه 33 سال پیش، سینما در ایران صرفا یك تفریح و تفنن بود و ما نه تنها سینمای هنری و حرفه ای نداشتیم بلكه از صنعت سینما نیز بی بهره بودیم.

وی تاكید كرد: سكس، خشونت و رقص و آواز مهمترین محورهای این سینمای مبتذل را تشكیل می دادند و به همین خاطر تعداد فیلمسازان بسیار معدود بود و شمار سینماروها و به عبارتی تماشاچیان نیز رقم قابل توجهی نبود.

ملكیان خاطر نشان كرد: نظام جمهوری اسلامی شرایط و امكانات فیلمسازی را بطور یكسان برای همه افرادی كه استعداد و توانایی فیلمسازی را داشتند فراهم كرد، كه در نتیجه تعداد فیلمسازان و دیگر عوامل انسانی مؤثر در ساخت فیلم افزایش یافت و در واقع سینماگران جدیدی به این عرصه وارد شدند و آثار سینمایی فاخر و ارزشمندی را خلق كردند.

وی تصریح كرد: امروزه تولیدات این سینماگران در جشنواره های مختلف سینمایی كه در ایران و جهان برگزار می شود به نمایش در می آید، از جمله در گلدن گلوب، كن فرانسه، برلین، ونیز، مسكو و دیگر كشورها و همچنین جشنواره بین المللی فیلم فجر كه امسال سی امین دوره آن با شعار «اخلاق ،آگاهی و امید» در حال برگزاری است.

ملكیان افزود: امروز ایران در ردیف 10 كشور صاحب صنعت سینما در جهان قرار دارد و فیلمهای ایرانی از نظر مضمون و محتوا و ارزشهای اخلاقی و انسانی جزء بهترین ها در جهان هستند.

وی گفت: البته تا رسیدن به سطح ایده آل، هنوز فاصله داریم، ولی با استعداد، توانمندی، هوش بالا و ظرایفی كه در هنر هنرمندان ایرانی وجود دارد، می توان گفت كه آینده روشنی پیش روی سینمای ایران قرار دارد.

رایزن فرهنگی كشورمان از موسسه رسانه های تصویری و خانه فیلم وین به خاطر مساعدت و همكاری مؤثر در برگزاری جشنواره فیلمهای ایرانی قدردانی كرد.

** ارتباط سینمای ایران با مردم دنیا

محمد هادی كریمی كارگردان فیلم سینمایی 'امشب شب مهتابه' كه فیلمش در وین اكران شد، از اینكه در پایتخت موسیقی جهان با فیلمی شركت كرده است كه موسیقی آن 130 سال پیش ساخته شده ابراز خوشحالی كرد.

لادن مستوفی بازیگر ایرانی نیز كه به وین آمده بود، تاكید كرد: سینمای ایران سعی دارد با نگاه انسانی خود، راهش را برای ارتباط با مردم دنیا باز كند.

اروپام 1344*1832*



:: برچسب‌ها: ابرها , کانادا , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz
ماکت های اسب و گورخر

محققان برای مطالعه خود چهار ماکت را در مزرعه قرار دادند

اینکه وجه مشخصه بسیار متمایز گورخرها، یعنی پوست راه راه آنها، به چه دلیل در روند تکامل این حیوان ظاهر شده برای چند دهه موضوع بحث دانشمندان بوده است.

اکنون محققان مجاری و سوئدی می گویند که این معما را حل کرده اند.

به گفته آنها این خطوط برای دفع حشرات خونخوار است.

این گزارش در نشریه "زیست شناسی تجربی" (Experimental Biology) حاکیست که این الگوی خاص باعث می شود گورخر هدف جذابی برای حشرات نباشد.

کلید این پدیده در چگونگی انعکاس نور توسط خطوط سیاه و سفید نهفته است.

سوزان آکسون از دانشگاه لوند و از اعضای تیم تحقیق بین المللی که این مطالعه را انجام داد گفت: "ما مطالعه را با بررسی اسب هایی با پوست سیاه، قهوه ای و سفید شروع کردیم. دریافتیم که در اسب های سیاه و قهوه ای نور به صورت افقی پولاریزه می شود."

این جلوه باعث جذابیت زیاد این اسب های تیره برای حشرات شد.

این بدان معنی است که نور منعکس شده از پوست تیره اسب - که به چشمان یک حشره گرسنه می تابد - در یک سطح افقی حرکت می کند.

دکتر آکسون و همکارانش دریافتند که حشره موسوم به "مگس اسبی" یا تابانوس شدیدا جذب این امواج "مسطح" می شود.

او توضیح داد: "از یک پوست سفید نور غیرپولاریزه منعکس می شود."

امواج نوری غیرپولاریزه در هر سطحی حرکت می کنند و برای حشرات خیلی کمتر جذابند. در نتیجه اسب های سفید در مقایسه با اسب های تیره خیلی بیشتر از این مگس ها در امان هستند.

پس از این کشف بود که تیم محققان به بررسی گورخرها علاقه مند شد.

آنها می خواستند بدانند که چه نوع نوری از بدن راه راه گورخرها منعکس می شود، و این مساله چه تاثیری بر مگس ها که پرآزارترین دشمن آن است دارد.

دکتر آکسون به بی بی سی گفت: "ما یک صحنه آزمایشی درست کردیم و الگوهای مختلف را روی تخته ها نقاشی کردیم."

او و همکارانش یک تخته سیاه و چند تخته منقش به الگوهای راه راه - با عروض مختلف - را در یک مزرعه اسب در منطقه ای روستایی در مجارستان قرار دادند.

او توضیح داد: "ما چسب حشرات را روی تخته ها چسباندیم و مگس هایی که به هرکدام چسبیدند را شمردیم."

به گفته خانم آکسون تخته راه راهی که بیش از همه به الگوهای واقعی بدن گورخر نزدیک بود خیلی کمتر از بقیه مگس ها را جذب کرد، "حتی کمتر از تخته های سفیدی که نور غیرپولاریزه منعکس می کرد."

"این غافلگیرکننده بود زیرا در یک الگوی راه راه هنوز نواحی تیره که نور پولاریزه را به صورت افقی منعکس می کند وجود دارد. اما نوارها هرچه باریکتر، جذابیت آنها برای مگس ها کمتر."

تیم محققان برای بررسی واکنش مگس ها به یک هدف سه بعدی واقعی تر، چهار ماکت با ابعاد واقعی با پوستی چسبناک را در مزرعه قرار دادند - یکی قهوه ای، یکی سیاه، یکی سفید و یکی راه راه مثل گورخر.

محققان هر دو روز یک بار مگس های به دام افتاده را جمع کردند و دریافتند که ماکت گورخر کمترین مگس را جذب کرده بود.

با این حال بعضی زیست شناسان تکاملی می گویند که این مطالعه سایر توضیحات برای راه راه بودن گورخر را مردود نمی کند.



:: برچسب‌ها: رقص , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

' حسین درخشان' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، دو مورد برف و كولاك، ریزش آوار، نشست گاز خانگی و حوادث جاده ای را از جمله حوادث به وقوع پیوسته در 24 ساعت گذشته عنوان كرد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: 129 نفر در معرض حوادث به وقوع پیوسته در شبانه روز گذشته قرار داشتند كه از این تعداد 120 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

درخشان تعداد مصدومان حوادث 24 ساعت گذشته را 44 نفر خواند و گفت: از این تعداد 42 نفر توسط امدادگران هلال احمر به صورت سرپایی درمان و دو نفر نیز به دلیل شدت مصدومیت به نزدیك ترین درمانگاه یا بیمارستان منتقل شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از اسكان اضطراری چهار نفر در شبانه روز گذشته خبر داد.

اجتمام**9140**1415



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

' محمود مظفر' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این زمین لرزه حدود ساعت 12 و 30 دقیقه در روستای 'كیلان' از توابع شهرستان دماوند واقع در استان تهران به وقوع پیوست.

این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر از اعزام گروه های ارزیاب جمعیت هلال احمر به محل وقوع زمین لرزه برای بررسی خسارت های احتمالی خبر داد و گفت: تا كنون گزارشی از گروه های ارزیاب دریافت نشده است.

اجتمام**9140**1415



:: برچسب‌ها: سرگرمی , ژاپن , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا ، شبكه های لرزه نگاری كشوری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران ، زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت 1 و 16 دقیقه و 12 ثانیه بامداد جمعه 21 بهمن ماه اعلام كردند.

این زمین لرزه در عرض شمالی 31/31 و طول شرقی 46/56 به وقوع پیوست.

تا زمان مخابره خبر هیچ گونه خبری از خسارت های احتمالی این زمین لرزه مخابره نشده است.

شبك**1540** 1832*



:: برچسب‌ها: شیکاگو , واشنگتن , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

' منوچهر فراقی ' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به گسترش بوستان های روستایی در كشور اشاره كرد و افزود: حدود 37 هزار روستا با جمعیت بالای 20 خانوار در سراسر كشور وجود دارد كه احداث بوستان در این مناطق ضروری بنظر می رسد.

وی از ابلاغ شیوه نامه بوستان روستایی به استانداری ها برای توسعه فضای سبز در روستاها خبر داد.

فراقی با بیان اینكه حدود 25 هزار دهیاری در كشور وجود دارد، ادامه داد:توجه بیشتر به جنبه‌های كاربردی فضاهای سبز عمومی در افزایش سطح خدمات عمومی در روستاها در دستور كار حوزه معاونت امور دهیاری‌ها قرار گرفت و به زودی احداث بوستان ها در روستاها توسعه می یابد.

اجتمام **9022 ** 1569**



:: برچسب‌ها: موسیقی , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz
صحنه ترور احمدی روشن

آقای احمدی روشن آخرین قربانی رشته ترورهای مرتبط با برنامه اتمی ایران بود

مقامهای آمریکایی به شبکه "ان بی سی" گفته اند ترور دانشمندان ایرانی با حمایت و طراحی موساد سازمان اطلاعات اسرائیل و توسط سازمان مجاهدین خلق اجرا می شود.

این مقامها که نخواسته اند نامشان فاش شود، گفته اند دولت آقای اوباما از این مسئله با خبر است اما تاکید کرده اند آمریکا نقشی در این ترورها نداشته است.

دو مقام ارشد دولتی در آمریکا دست داشتن سازمان مجاهدین خلق در این عملیات را تایید کرده اند و یکی از آنها به شبکه ان بی سی گفته است تمام پیش فرض های قبلی درباره نقش این سازمان در ترورها درست است.

اما یکی دیگر از این مقامات گفت این امر هنوز صد در صد تائید نشده است.

کلیه مقاماتی که با شبکه ان بی سی صحبت کرده اند، به اتفاق نقش آمریکا را در این ترورها نفی کرده اند.

روز پنجشنبه وزارت امور خارجه اسرائیل از رد یا تایید این خبر خودداری کرد. اما یک سخنگوی این وزارتخانه گفت تا زمانی که تمامی مستندات گزارش ان بی سی را نبیند، درباره آن اظهار نظر نخواهد کرد.

سازمان مجاهدین خلق این خبر را تکذیب کرده و آنرا "کاملا دروغ" خوانده است.

به گزارش ان بی سی، علی صفوی، نماینده سازمان مجاهدین خلق در تکذیب این خبر گفت: "هیچ عضوی از سازمان مجاهدین خلق در اسرائیل نبوده و نیست. سازمان مجاهدین خلق قطعا هرگونه دخالت در این کار را رد می کند."

او تاکید کرد که "آموزش اعضای سازمان مجاهدین خلق در خاک اسرائیل" یک ادعای بیمارگونه است و "به هیچ وجه حقیقت ندارد."

اما تحلیلگران به ان بی سی گفته اند این ترورها با چنان پیچیدگی و ظرافتی اجرا شده اند که از دست داشتن یک سرویس اطلاعاتی با تجربه در آنها حکایت می کنند.

سازمان مجاهدین خلق در فهرست تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار دارد، اما اخیرا تلاشهایی برای حذف آن از این فهرست صورت گرفته است.

مقامهای انتظامی آمریکا به ان بی سی گفته اند که سازمان مجاهدین خلق ایران در سال ۱۹۹۴ با رمزی یوسف، طراح بمب گذاری سال ۱۹۹۴ برجهای مرکز تجارت جهانی، ائتلافی تشکیل داده است و در ژوئن همان سال، رمزی یوسف یک بمب پنج کیلویی در اختیار سازمان مجاهدین خلق گذاشته و آنها این بمب را در 'حرم امام رضا' (امام هشتم شیعیان) در مشهد منفجر کردند، که به کشته شدن حداقل ۲۶ نفر منجر شد.

به گفته این مقامها رمزی یوسف در اعترافات خود تائید کرده بود که در آن بمب گذاری با سازمان مجاهدین خلق همکاری کرده است.

رمزی یوسف برادر زاده خالد شیخ محمد، یکی از طراحان حادثه یازده سپتامبر است.

اوزی ربای، دبیر مرکز موشه دایان در دانشگاه تل آویو نیز راجع به همکاری گروه مجاهدین با اسرائیل برای به اجرا درآوردن این ترورها گفته این کار هم ممکن است و هم در گذشته رخ داده است.

از سوی دیگر، رونن برگمن، تحلیلگر اسرائیلی در این باره به ان بی سی گفته این ترورها با در نظر داشتن سه هدف اصلی انجام می گیرد، اول حذف دانشمندان هسته ای ایران و از بین بردن اطلاعات آنان، دوم، مجبور کردن ایران به افزایش تدابیر امنیتی پیرامون دانشمندان و تاسیسات هسته ای آن و در نهایت، ایجاد رعب و وحشت در میان دانشمندان ایرانی و تشویق آنها به ترک برنامه هسته ای این کشور.

ایران همواره تاکید کرده است که برنامه های هسته ای این کشور با مقاصد صلح آمیز صورت می گیرد.



:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا، خبرگزاری كره شمالی روز جمعه نوشت: ارتش آمریكا می خواهد تمامی این منطقه را زیر سلطه نظامی قرار دهد.

این گزارش برگزاری رزمایش های مشترك آمریكا با ژاپن و كره جنوبی را از جمله طراحی های واشنگتن برای رسیدن به این هدف دانسته است.

كره شمالی تاكید كرده است كه آمریكا قصد دارد كل شبه جزیره كره و منطقه اقیانوس آرام را تحت كنترل نظامی قرار دهد و در حال اجرا و پیشبرد این راهبرد است.

این خبرگزاری افزود: آمریكا باید برای سلطه بر جهان این منطقه را در چنگ خود بگیرد و با این اهداف جاه طلبانه در مسیر پیشبرد راهبرد نظامی خود حركت می كند.

خبرگزاری رسمی كره شمالی تصریح كرد: آمریكا در این راستا از راه انداختن یك جنگ جدید در شبه جزیره كره ابایی ندارد.

این گزارش جابجایی های نظامیان و تفنگداران آمریكایی در منطقه ، افزایش سخت افزارهای نظامی و برگزاری رزمایش با كره و ژاپن و تلاش برای اعزام نیرو به استرالیا را ازجمله اجزای سناریوی سلطه نظامی آمریكا بر منطقه آسیا و اقیانوس آرام دانسته است.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: مربع , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

ارتش سوریه از جمعه گذشته مناطقی از حمص را گلوله باران کرده است

ارتش سوریه گلوله باران شهر حمص را با هدف سرکوب مخالفان حکومت بشار اسد از سرگرفته است.

به گفته مخالفان حکومت سوریه، حداقل ۹۵ نفر در حوادث پنجشنبه کشته شدند.

حداقل صدها نفر در طول هفته گذشته جان خود را در خشونت های سوریه از دست داده اند.

حمص، سومین شهر بزرگ سوریه است و در اعتراض های ۱۱ ماه گذشته مخالفان حکومت بشار اسد نقش محوری داشته است.

خشونت های سوریه در حالی ادامه دارد که جامعه جهانی پس از مخالفت روسیه و چین با قطعنامه پیشنهادی اتحادیه عرب و کشورهای غربی در شورای امنیت، برای یافتن راه حل پایان این ناآرامی ها دچار مشکل شده است.

حمله ارتش سوریه به حمص از جمعه گذشته شروع شده و در این مدت محله هایی که در کنترل مخالفان قرار دارد، گلوله باران شده است.

ارتش سوریه می گوید در حال جنگیدن با گروه های مسلح مورد حمایت بیگانگان است و حمله به غیرنظامیان را رد می کند.

به علت اخراج خبرنگاران خارجی از سوریه، امکان تایید آمار کشته شدگان و مجروحان در این کشور وجود ندارد.

شدیدترین حملات در محله بابا عمرو صورت گرفته که به گفته مخالفان در روز چهارشنبه حداقل ۵۰ کشته بر جای گذاشت.

به گفته جیم میور، خبرنگار بی بی سی در لبنان، محله های مورد حمله مسکونی هستند و گروه های مسلح مخالف حکومت سوریه در میان شهروندان غیرنظامی مستقر هستند.

به گفته یکی از پزشکان مستقر در محله بابا عمرو، گلوله باران شدید این محله پس از وقفه شبانه دوباره از پنجشنبه صبح از سرگرفته شد.

به گفته شاهدان عینی، هرگاه گلوله باران مناطق مسکونی برای مدت کوتاهی متوقف می شود، مراکز درمانی با استفاده از بلندگو از شهروندان دعوت می کنند برای اهدا خون مراجعه کنند.

همزمان، دیده بان حقوق بشر گفته است که به علت محاصره حمص به وسیله ارتش سوریه، امکان انتقال مجروحان به شهرهای دیگر وجود ندارد و مراکز درمانی صحرایی در این شهر مملو از آسیب دیدگان است.

ارتش سوریه در مناطق دیگر این کشور مانند استان جنوبی درعا، شهر شمالی ادلب و شهرک زبدانی در شمال دمشق هم به عملیات علیه مخالفان ادامه می دهد.

از سوی دیگر آلمان و لیبی تدابیر تازه ای را علیه اعضای هیات های نمایندگی سوریه به کار بسته اند.

آلمان اعلام کرد چهار دیپلمات سوریه را به اتهام جاسوسی علیه مخالفان اخراج کرده است.

لیبی هم اعلام کرد به کاردار سوریه و اعضای سفارت این کشور ۷۲ ساعت فرصت داده است نا از این کشور خارج شوند.

به گزارش گروه های مدافع حقوق بشر و مخالفان حکومت سوریه، حداقل ۷۰۰۰ نفر در ناآرامی های ۱۱ ماه گذشته این کشور کشته شده اند.

دولت سوریه می گوید دو هزار تن از اعضای نیروهای امنیتی این کشور به دست مخالفان کشته شده اند.



:: برچسب‌ها: فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا، 'امیر حسین بانكی' پنجشنبه شب در آیین افتتاح 'خانه انقلاب اسلامی و ولایت' افزود: انتخاب نام انقلاب اسلامی و ولایت تجلی این مطلب است كه محتوای انقلاب اسلامی همان ولایت است.

وی اظهارداشت: كالبد انقلاب اسلامی باید به همراه محتوای آن به جهانیان معرفی شود چرا كه جدایی این دو كار را ناقص می كند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در یازده قرن گذشته كه دست شیعه از دامان اهل بیت (ع) كوتاه بود هر روز در تاریكی بیشتری فرو می رفتیم ولی ظهور انقلاب اسلامی قرن 20 را به نورانی ترین قرن تبدیل كرد.

وی گفت: تبیین و تبلیغ ولایت در همه ابعاد تكوینی و تشریعی آن از ولایت الله تا ولایت فقیه از مهمترین اهداف تاسیس این خانه بوده است.

بانكی گفت: تشریح تاریخ انقلاب و به ویژه تاریخ انقلاب در اصفهان با محوریت ولایت فقیه، انتقال این خاطرات و تاریخ به نسل های آینده، تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و ترسیم اندیشه انقلاب در ابعاد جهانی با توجه به بیداری اسلامی از دیگر اهداف تاسیس این خانه است.

وی گفت: ایجاد دایره المعارف صحیفه ولایت در موضوعات مختلف، ایجاد سامانه مجازی انقلاب اسلامی، راه اندازی كتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و ولایت، بزرگداشت آیت الله خادمی، نكوداشت آیت الله مظاهری به عنوان فقیه اخلاقی انقلاب، برگزاری دوره های آموزشی در زمینه انقلاب اسلامی و ولایت، ثبت خاطرات مبارزین شاخص انقلاب، تولیدات محصولات چند رسانه ای در راستای اهداف خانه،راه اندازی اردو های راهیان انقلاب و برگزاری جشنواره هنری و سینمایی بیداری اسلامی 10 كلان پروژه این خانه است.

7134/1011/506



:: برچسب‌ها: مکزیک , زنده , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

ورودی هتل یخی در سوئد

هر سال وقتی که دمای هوای سرزمین‌های شمالی سوئد و مدار قطب شمال به زیر صفر سقوط می‌کند، قالب‌های بلورین یخ از یک دریاچه محلی جمع‌آوری شده و به اشکال هندسی فوق‌العاده‌ای تراش می‌خورند.

در منطقه‌ای به نام "یوکاس یروی"، زیرساخت‌های لازم برای ساخت یک هتل یخی بی‌نظیر آماده می‌شود.

قبل از هر چیز برفِ فشرده‌شده نقش پشتیبان را بازی می‌کند تا خانه اسکیمویی یا همان "ایگلو"ی بزرگ و محکمی ساخته شود که در واقع نقش پوسته بیرونی هتل را بازی می‌کند.

آن چه این خانه قطبی را به یک قلعه برفیِ جادویی تبدیل می‌کند، مجسمه‌های زیبای یخی و نورپردازی ویژه‌ای است که توسط هنرمندانی چیره‌دست طراحی، ساخته و پرداخته می‌شوند.

حتی اینجا، یعنی جایی که زمانی مجسمه‌ها تنها به دستِ هنرمندانِ خلاق و چیره‌دست ساخته می‌شدند. امروزه از تازه‌ترین نوع فناوری استفاده می‌شود.

دور از چشم اغیار و در انباری کوچک، "مَتز پرسون" با استفاده از نرم‌افزارِ "کد" برای این هتل طراحی می‌کند. او پس از این که طرح‌هایش را به قالبی درمی‌آورد که برای ماشین قابل فهم باشد، برای هر بخش کار، سرمته‌ای مناسب انتخاب و دستگاه را آماده کار می‌کند. تراش تک‌تک این طرح‌ها، ساعت‌ها وقت می‌برد.

برای سه‌بعدی شدنِ طرح باید دو قطعه یخِ توخالی را به هم متصل کرد.

ماشین فقط می‌تواند مجسمه‌ها را در اندازه‌های مشخصی بسازد. برای ساخت مجسمه‌های بزرگ، هنرمند هنوز متکی به به مهارت دست‌هایش است اما حتی اینجا هم فناوری نقش مهمی ایفا می‌کند.

فناوری خیلی کمکمان می‌کند چون می‌توانیم با یک برنامه سه‌بعدی طراحی کنیم و نتیجه کار را قبل از آغازش ببینیم

"مَتز نیلسون" می‌گوید: "فناوری خیلی کمکمان می‌کند چون می‌توانیم با یک برنامه سه‌بعدی طراحی کنیم و نتیجه کار را قبل از آغازش ببینیم. این کار پرزحمتی است. اگر اشتباه کنیم باید از اول شروع کنیم. وقتِ دوباره‌کاری هم نداریم، چون باید طبق برنامه پیش برویم و اتاق را به موقع تحویل دهیم".

از نظر هنرمندان فناوری فقط یک ابزار دیگر برای این است که بتوانند کارشان را بهتر انجام دهند.

"جنس تامس ایوارسون" یکی از هنرمندانی است که با یخ کار می‌کند. او می‌گوید: "فناوری ممکن است پیشرفت کند، ولی این هنرمند است که به کامپیوتر دستور می‌دهد. این سخت‌ترین مرحله کار من است. وقتی مقابل یک قطعه یخ ایستاده‌ام، اولین و سخت‌ترین چالش این است که تصمیم بگیرم با آن چه بسازم. اگر بدانید که چه می‌خواهید بکنید، از فناوری برای اجرای طرحتان کمک می‌گیرید. ایده اولیه از هر چیزی مهم‌تر است".

اما برق و نورپردازی این هتل یخی یکی از مهم‌ترین مسائل است. برف با انعکاس نور کمی کمک می‌کند، اما پشت صحنه، کارهایی هست که برای انجامش به فناوری بالایی نیاز دارد."جولیا اِنگبرگ"، طراح نور می‌گوید: "الان از یک نورافکن برای فیبر نوری و لامپ‌های ال‌ای‌دی یک ولتی استفاده می‌شود. لامپ‌ها به نسبتِ چهار سال پیش کوچک‌تر اما پرقدرت‌تر شده‌اند. قبلاً از چراغ‌های مشابه مه‌شکن و لامپهای فلورسنت استفاده می‌شد اما حالا فناوری استفاده‌شده و چراغ‌ها زیر یخ پنهان هستند".

این هتل یک ساخته طبیعی است. با کمک فناوری هر اتاق را می‌توان ظرف چند روز تکمیل کرد.

همه این بنا با تابش نخستین آفتاب بهاری از بین می‌رود تا زمستان بعد که همه چیز دوباره از نو ساخته شود.

هتل یخی در سوئد

  • نمای و ورودی هتل یخی
  • اتاق خوابی که تمامش از یخ ساخته شده است
  • در و دیوار و دکوراسیون این هتل از یخ تراشیده شده است
  • کلیسای یخی، محلی برای برگزاری مراسم ازدواج

گزارش تصویری از این هتل را می‌توانید در برنامه ببینید.



:: برچسب‌ها: رودخانه , نقاشی های دیواری , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش روز جمعه ایرنا، یلدیز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب ، گفت: كمبود و یا مشكلی در گازرسانی برای اماكن و صنایع تركیه در حال حاضر وجود ندارد و میزان انتقال گاز ایران به تركیه به حدی رسیده كه خوشحال كننده است.

از میزان انتقال گاز ایران به تركیه به دلیل مشكل فنی در تلمبه خانه گاز كاسته شده بود كه به گفته یلدیز این مشكل با تلاش شبانه روزی برادران ایرانی مرتفع شده است.

وزیر انرژی و منابع طبیعی تركیه با اشاره به اینكه صادرات گاز ایران به تركیه به یك ششم میزان معمولی افت كرده بود، گفت: فشار گاز صادراتی ایران به تركیه بطور مرحله ای افزایش می یابد.

یلدیز همچنین گفت: مشكل صادرات گاز جمهوری آذربایجان به تركیه نیز مرتفع شده است .

جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین صادر كننده گاز به تركیه در سال گذشته حدود 75/7 میلیارد مترمكعب گاز به تركیه صادر كرد.

براساس قرارداد موجود بین دوكشور كه در سال 1996 میلادی منعقد شده است و 25 سال اعتبار دارد، ایران سالانه تا سقف 10 میلیارد مترمكعب گاز به تركیه صادر می كند.

جمهوری آذربایجان نیز سال گذشته حدود چهار میلیارد مترمكعب گاز به تركیه صادر كرده است. كل واردات گاز تركیه در سال گذشته به 40 میلیارد مترمكعب رسید كه 30 میلیارد مترمكعب آن را به تنهایی روسیه تامین كرد.

خاورم2011**230 ** 1574



:: برچسب‌ها: انگور چینی , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

پیروزی اسلامگرایان مصر باعث موضع گیری این احزاب علیه اسراییل و حامیان این رژیم شده است. علت اصلی این موضع گیری ها این است كه اسلامگرایان، طرفداران اسراییل را به چالش كشیده اند. این قدرت های طرفدار رژیم صهیونیستی از اندیشه فرهنگی و دینی اسلامگرایان مصر ابراز هراس كرده اند. چراكه این احزاب به میراث حسنی مبارك و نحوه رابطه وی با رژیم صهیونیستی وقعی نخواهند گذاشت و فلسطین را یك كشور عربی و سرزمین آن را متعلق به مردم مظلوم فلسطین می دانند.

**نگرانی رژیم صهیونیستی از موضع اسلامگرایان مصر

------------------------------------------------------------

'عصام نعمان' وزیر سابق اطلاعات لبنان گفت: اسراییل از پیشتازی اخوان المسلمین در مصر و به دست گرفتن حكومت توسط گروهای اسلامگرا در برخی از كشورها به ویژه مصر ابراز نگرانی كرده است.

روزنامه 'یسراییل هیوم' از مشورت های شورای امنیت ملی پرده برداشت و از رییس جمهور آمریكا باراك اوباما خواست كه در این زمینه به سادگی بر خورد نكند. این نشست شورای ملی به چالش اسلامگراها و هواداران آنها پرداخته و از صعود اسلامگراها در مصر ابراز نگرانی كرده است.

مطالب این روزنامه بیانگر این است كه اسراییل فقط از قدرت دینی و فرهنگی اسلامگرایان در هراس نیست، بلكه از اندیشه تولیتاری آنها نیز در هراس است! اما از نظر اعضای شورای امنیت ملی ایدیولوژی اخوان المسلمین همراه با پوشش دینی می باشد كه باعث دغدغه آنها شده است.

بنا به گفته روزنامه 'دارالخلیج' امارت از مناقشه های روزنامه اسراییلی مذكور به نظر می رسد كه مصر باعث دغدغه شورای امنیت ملی در مورد اسراییل شده است. در همین راستا وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از سفیرش 'یعقوب امیتای' خواسته است كه با اخوان المسلمین و حزب سلفی نور وارد مذاكره شود.

این روزنامه اماراتی نوشت كه علت نگرانی اسراییلی ها از صعود اسلامگرا و به دست گرفتن حكومت توسط این گروها یكی رابطه تنگاتنگی است كه میان حماس و اخوان المسلمین وجود دارد و دیگری امكان یك توافق ضمنی با حماس می باشد كه این امكان را فراهم می كند كه با سازمان های فلسطینی دیگر نیز رابطه داشته باشد و از این راهبرد شاید بتوانند با استفاده از شبه جزیره سینا عملیاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام دهند.

**ترسیم دورنمای نقش اسلامگرایان

-----------------------------------------

'خیرت الشاطر' معاون رهبر اخوان المسلمین مصر در گفتگو با روزنامه 'لوفیگارو' فرانسه گفت: ما برای برآوردن درخواست انقلابیون در مصر تلاش می كنیم. همچنین مانع فساد در موسسات می شویم و در همین راستا اصلاحاتی را نیز در وزارت كشور انجام می دهیم. ازسوی دیگر در انتقال فرایند دموكراسی و انتخاب اعضای تدوین قانون اساسی در مصر و همچنین فراهم كردن زمینه برای انتخابات ریاست جمهوری تلاش می كنیم.

وی دراین گفتگو درمورد قرارداد صلح با اسراییل گفت: ما به همه پیمان های بین المللی احترام می گذاریم ولی به میراث حسنی مبارك احترام نمی گذاریم و به عنوان یك كشور عربی از فلسطین حمایت می كنیم و كشورهای غربی را كه به اسراییل كمك كنند تحت فشار قرار می دهیم و در این زمینه قایل به هیچ شرطی نیستیم. هرچند كه این مورد شاید كارشكنی در قوانین بین المللی باشد.

'خیرت الشاطر' درمورد رابطه با ایالات متحده آمریكا گفت: باید قدرت های غربی بدانند كه هم اكنون اوضاع تغییر یافته است و بازیگران صحنه نیز تغییر یافته اند و بعد از وقوع بهار عربی بسیاری از چیزها تغییر پیدا كرده است. هم اكنون آمریكا و كشورهای اتحادیه اروپا نمی توانند آن نقشی را كه قبلا بازی می كردند بازی كنند و اوضاع ‍‍ژئوسیاسی نیز تغییر پیدا كرده است و هم اكنون وقت آن است كه كشورهای غربی در این زمینه تصمیم جدیدی را اتخاذ كنند.

روزنامه 'الشبیبه' مصر به نقل از روزنامه گاردین بریتانیا نوشت كه تنش روابط بین دولت آمریكا و مقامات نظامی مصر به بالاترین حد خود رسیده است.

این روزنامه نوشت: از چند ماه پیش ایالات متحده آمریكا اقدام به كمك مالی گروهای حقوق بشر و گروهای مدافع دموكراسی كرده است كه این عمل از سوی آمریكا با هدف بر هم زدن ثبات مصر انجام شده است.

این منبع تصریح كرد: 'مایكل بوزنر' معاون وزیر امور خارجه آمریكا در امور دموكراسی و حقوق بشر از به دست گرفتن سازمان های مدنی توسط اسلامگراها در مصر ابراز ناامیدی كرده است.

وی گفت كه اصلاح قانون اساسی در مصر یك فرصت بی نظیری را برای مردم مصرفراهم می كند.

'اریك تراجر' پژوهشگر آمریكایی در موسسه مطالعاتی خاورمیانه در واشنگتن طی یك مقاله گفت: با توجه به موضع مخالف اخوان المسلمین علیه غرب، آمریكا باید این احتمال را بدهد كه در آینده در مصر نفوذ اندكی خواهد داشت.

وی گفت: پیروزی اخوان المسلمین و احزاب اسلامگرا در مصر نوید بخش تغییرات ریشه ای در مصر می باشد كه ازجمله این تغییرات امور دینی و سیاست خارجی است. آمریكا نباید درمورد اهداف و قدرت این حزب دچار توهم شود.

این پژوهشگر تاكید كرد: هدف والای حزب آزادی و عدالت برپایی دولت اسلامی است كه دین در آن منبع اساسی قانون گذاری باشد.

این نویسنده و تحلیلگر گفت: در این زمینه سه چیز باعث نگرانی واشنگتن شده است.

1- رهبران این حزب بارها گفته اند كه از استعمال شراب و مواد الكلی در سواحل جلو گیری می كنند.

2- مصر با بحران مالی مواجه است و در این راستا قصد دارد سرمایه های خارجی را جذب كند، اما مانع ربا می شود كه این باعث نگرانی است!

3- نمایندگان پارلمان مصر از حزب آزادی و عدالت گفته اند كه با انتقادات علیه دین و شریعت به هیچ وجه مسامحه روا نخواهند داشت.

'رضا فهمی' مسوول پرونده فلسطین در گروه اخوان المسلمین از تشكیل كمیته مصری درمورد مسایل قدس و پبوستن همه طیف ها به آن ابراز امیدواری كرد.

وی گفت: تماس های زیادی با تعدادی از جریان های اسلامی انجام شده تا در نشست كمیته مركزی در بیروت شركت كنند و 35 تن از فعالان در كشورهای مختلف از این طرح استقبال كرده اند.

وی گفت كه این عمل یك جنبش جهانی مهمی است كه بیانگر اراده آزادگان جهان در رویارویی با زورگویان اشغالگر قدس است كه قدس و فلسطین را مورد هدف قرار دادند تا تمام هویت اسلامی و عربی و تاریخی را از راهبرد سركوب و قتل و ویرانی و یهودی سازی محو كنند.

وی این جنبش جهانی را حركت مسالمت آمیز دانست و از همه كشورهای جهانی خواست كه در این زمینه همكاری كنند.

پژوهش**الف.ی**9123



:: برچسب‌ها: درختان , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش گروه ایران در رسانه های جهان، تارنمای این روزنامه فرانسوی افزود: هنگامی كه 'كریستوف دو مارژری' مدیر عامل شركت نفتی توتال در آوریل سال گذشته گفت كه سال 2012 قیمت هر لیتر بنزین در فرانسه به بیش از دو یورو افزایش می یابد، جنجال گسترده ای بر پا كرد.

پایگاه اینترنتی فیگارو در ادامه نوشت: هفته گذشته بنزین در جایگاه های عرضه سوخت با قیمت یك یورو و شصت سنت برای هر لیتر عرضه شد.

'گویی پیشگویی های مارژری در حال تحقق است، زیرا بسیاری از كارشناسان اعتقاد دارند، بهای هر لیتر بنزین امسال (2012) به دو یورو یا حتی بیشتر افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، بهای نفت در بازارهای جهانی نیز افزایش یافته و گفته می شود در 115 دلار تثبیت خواهد شد، اما اگر اتفاق ویژه جغرافیایی یا سیاسی روی دهد، پیش بینی بهای نفت مشكل است.

لوفیگارو ادامه داد: افزون بر این مورد، تنش بین ایران و غرب نیز مطرح است و اگر اوضاع حساس شود، بهای نفت در بازارهای جهانی به شدت افزایش می یابد و در آن صورت، واقعا نمی توان گفت بهای سوخت در فرانسه و دیگر كشورهای اروپایی چه میزان افزایش خواهد یافت.

'علی الهاجری' یكی از اعضای هیات مدیره شركت نفت كویت نیز در این زمینه گفته است: حذف نفت ایران از بازارهای جهانی و بروز مشكل تردد در تنگه هرمز، می تواند انتظار افزایش بهای هر بشكه نفت خام را به بیش از 150 تا 160 دلار ایجاد كند.

لوفیگارو نوشت: اما اگر براساس پیش بینی های مطرح در ایران، بهای نفت به 250 دلار در هر بشكه افزایش یابد، آنگاه فرانسوی ها باید برای خرید یك لیتر بنزین دو یورو و 83 سنت بپردازند.

این پایگاه خبری درباره دیگر موارد امكان افزایش بهای نفت نیز آورده است: نباید خشونت های كنونی در مناطق نفتی شمال نیجریه را فراموش كنیم، زیرا هرگونه تنش در این كشور به عنوان بزرگترین تولید و صادركننده نفت در قاره آفریقا، می تواند تاثیرات زیادی بر قیمت آن در بازارهای جهانی داشته باشد.

'از سوی دیگر بحران اقتصادی در اروپا و كاهش ارزش یورو می تواند یكی دیگر از علل افزایش بهای نفت و بنزین در كشورهای اروپایی محسوب شود'.

مترجمام**9041**1516



:: برچسب‌ها: ماکرو , گل , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz

به گزارش شبكه تلویزیونی فرانس 24، در بیانیه اتحادیه های مشاغل یونان آمده است: در واكنش به توافق امروز (پنچشنبه ) سه حزب سیاسی در دولت ائتلافی، اتحادیه های مشاغل نیز درباره آغاز اعتصاب سراسری در تمام شهرهای یونان به توافق رسیدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه مقامات اقتصادی یونان به درخواست های مردم و اتحادیه های مشاغل پاسخ مثبت ندادند و ما چاره ای جز این اقدام نداریم.

در بیانیه اتحادیه های مشاغل یونان به زمان دقیق برگزاری اعتصاب های سراسری دور روزه در این كشور هیچ اشاره ای نشده است.

بسیاری از كارشناسان و تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می كنند كه با اجرای مرحله دوم طرح ریاضت اقتصادی در یونان، مشكلات مردم دو چندان می شوند و دست كم 15 هزار شغل در یك سال آینده حذف خواهد شد.

یونان از زمان دریافت نخستین وام خود در سال 2010 همواره صحنه اعتصاب های گوناگون است.

یونان برای دریافت كمك مالی 130 میلیارد یورویی باید اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانك مركزی اروپا را متقاعد كند كه این كشور اصلاحات بلند مدت و كاهش بیشتر هزینه ها را اجرا خواهد كرد.

یونان در حال حاضر 340 میلیارد یورو (440 میلیون دلار) بدهی دارد كه معادل 31 هزار یورو به ازای هر یك از 11 میلیون نفر جمعیت این كشور است.

مترجمام**9041** 1506



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , خورشید , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modz
فوتبال

کارشناسان تا حال وضع فوتبال تاجیکستان را نگران‌کننده ارزیابی می‌کنند

تاجیکستان برای رهبری تیم منتخب فوتبال خود موربیی را از بوسنی دعوت کرده است.

قرار است کمال آلیسپاخیچ، روز ۲۹ فوریه ‌بازی تیم منتخب تاجیکستان با کره شمالی در شهر خجند را که در چارچوب مرحله سوم مسابقات برای به دست آوردن راه‌خط به بازی‌های نهایی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ برگزار می‌شود، رهبری کند.

فدراسیون فوتبال تاجیکستان به علی جان رفیق‌اف که برای نیم سال رهبری این تیم را بر عهده داشت، عرض سپاس کرده است. با این وجود، آقای رفیق‌اف سمت سرمربی تیم "استقلال" دوشنبه را حفظ کرده است.

تیم منتخب تاجیکستان در سال گذشته به صورت "غیر منتظر" وارد مرحله سوم مسابقات برای به دست آوردن راه‌خط به بازی‌های نهایی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ شد، ولی کلیه بازی‌ها را باخت.

از جمله، تیم تاجیکستان دو بازی را با تیم ژاپن به حساب ۰:۳ و ۰:۸، با تیم ازبکستان به حساب ۰:۱ و ۰:۳ و یک بازی را با تیم کری شمالی به حساب ۰:۱ باخت و شانس پیروز‌ی برای ادامه‌ مسابقات را ندارد.

وضع ‌بازی فوتبال تاجیکستان را بیشتر کارشناسان ورزش وخیم ارزیابی می‌کنند. شاید به این دلیل در اواسط ماه گذشته رستم امامعلی، پسر بزرگ پرزیدنت رحمان، به سمت رئیس فدراسیون فوتبال این کشور انتخاب شد.

رستم عمامعلی

بعد از انتخاب رستم امامعلی به سمت رئیس فدراسیون فوتبال تاجیکستان، دعوت مربی خارجی به تیم منتخب این کشور امکان‌پذیر شده است

برخی از صاحب‌نظران می‌گویند، که با رهبری رستم امامعلی، ‌بازی حرفه‌ای فوتبال در تاجیکستان بیشتر سرمایه‌گذاری خواهد شد. دعوت سرمربی تیم منتخب از بوسنی نیز ظاهراً این ادعا را تأیید می‌کند.

هرچند تا حال در باره میزان حق‌الزحمه این موربی خارجی اطلاعی پخش نشده است، ولی معمولاً دعوت مربی از کشورهای خارجی هزینه زیادی می‌خواهد.

کمال آلیسپاخیچ در گذشته از تجربه غنی تربیت تیم‌های مختلف فوتبال برخوردار بوده است. آقای الیسپاخیچ به عنوان بازیگر در تیم‌های فوتبال ترکیه، بوسنی، سوئیس، صربستان و آلمان ‌بازی کرده است.

در فهرست تیمهایی که آقای آلیسپاخیچ مربی بود، "لوزان" و "اتاگنیئره" سوئیس، "ایدینستوو"، "سارایوو" و "ژلزنیچار" بوسنی و هرزگوین صبا"ی ایران، "مغان" جمهوری آذربایجان و "الاتحاد" سوریه هستند.

گفته می‌شود که کمال آلیسپاخیچ زبان‌های آلمانی، ترکی، فرانسوی و روسی را بلد است و به این دلیل میان بازیگران تاجیک و سرمربی مشکلات زبانی وجود نخواهد داشت.



:: برچسب‌ها: باغ وحش , حزب , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()